چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
تبلیغ

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان، تبلیغ را رمز ماندگاری دین و حفظ دینداری مردم دانسته و گفت: روزه داران از فرصت ماه رمضان براي اصلاح امور معنوي استفاده كنند.

حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا ايازي در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در خراسان با اشاره به آيه 45 سوره بقره كه مي فرمايد: «وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ/ (در كارهايتان) از صبر (روزه) و نماز يارى طلبيد، و البته استعانت و نماز (هر دو) دشوار و گران است مگر بر فروتنان»، گفت: معناي صبر در این آیه به روزه اشاره دارد كه افراد روزه دار مي توانند از آن به عنوان وسيله اي براي كمك خواهي و ياري طلبي از خداوند متعال بهره برند.

استاد حوزه علميه خراسان با تاکید بر این که روزه داران از فرصت اين ماه مبارك براي اصلاح امور معنوي شان استفاده كنند، ابراز داشت: توجه به نماز اول وقت، اهتمام به داشتن اخلاق خوب و حتي خوب درس خواندن از كارهايي است كه در اين ماه مي توان به خوبي تمرين كرد و آن را در زندگي انجام داد.

وی، وظيفه اصلي طلاب علوم ديني را تبليغ دين برشمرد و اظهار داشت: با توجه به فرارسيدن ماه رمضان به عنوان فرصت تبليغي، مبلغان بايد نسبت به اين وظيفه، با هدفي خدايي نگاه كنند.

حجت الاسلام و المسلمين ايازي افزود: يكي از كارهايي كه مبلغ بايد به آن توجه داشته باشد اين است كه در محل تبليغ مانند يك پزشك بوده و نسبت به نياز و احتياج معنوي افراد دقت كند.

استاد حوزه علميه خراسان با تاكيد بر اهميت مهرباني، برخورد خوب و ايجاد محبت و دوستي بين افراد توسط مبلغان، يادآور شد: اگر تبليغ نبود، اسلام هم وجود نداشت؛ اين امر اهميت تبليغ را نشان مي دهد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha